Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škola a Mozek - jde to dohromady?

8. 9. 2010

 

 

člověk je bohem,
když sní, a žebrákem,
když přemýšlí

«------- Sto zvířat - Škola 

 

http://www.graphic.org/mind-mapping-software/freemind-review.html

♣♣♣♣♣♣♣

pěkný článek o SW Freemind
a mindmappingu
http://www.graphic.org/mind-mapping-software/freemind-review.html

 

web SW Freemind
http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Asked_questions


a SOUHRN i o jiných SW
http://www.graphic.org/mind-mapping-software/

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
How MindMapping

Can Help YOU

MindMapping in Management 

Mind Mapping in Learning and Teaching

Mind Mapping in Personal Development
 

Reviews of the Major Mind Mapping Software Tools
MindJet MindManager 8 Review  

FreeMind Review 

XMind Review  

iMindMap Review 

Compendium Review

ConceptDraw MINDMAP

NovaMind Review

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%


Free Flowchart Editor
Create and automatically arrange flowcharts with ease.
www.yworks.com/products/yed

http://www.yworks.com/en/products_yed_about.htm?gclid=CLLrqbasrqcCFZMK3wodkC6_BA
http://www.yworks.com/en/products_yed_download.html
==================

http://www.toolkitforthinking.com/creative-thinking/mind-mapping?gclid=CJ6r5NOsrqcCFRYv3wod7X1SBw


http://www.toolkitforthinking.com/creative-thinking/concept-fan


Mind Map Software
FreeMind
Mindomo
MindMeister
Bubbl.us

http://www.toolkitforthinking.com/miscellaneous/useful-websites-1
http://www.toolkitforthinking.com/


http://www.toolkitforthinking.com/critical-thinking/anatomy-of-an-argument
http://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=dG9vbGtpdGZvcnRoaW5raW5nLmNvbXx0b29sa2l0Zm9ydGhpbmtpbmd8Z3g6MmM0NmY0NTk2MzUwZjMyMg


http://www.toolkitforthinking.com/problem-solving/cause-and-effect-diagrams


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
web SW Freemind
http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Asked_questions

 

Psychologie a školní psychologové jako šafrán!

CITUJI Z:
http://www.novinky.cz/veda-skoly/vzdelavani/244806-v-cesku-chybi-psychologove-pro-deti-na-25-skol-pripada-jeden.html?ref=boxD

 

V Česku chybí psychologové pro děti, na 25 škol připadá jeden

 

Úzkostí, hyperaktivitou či poruchami pozornosti, které vyžadují odbornou pomoc, trpí podle většiny výzkumů z posledních let sedm až deset procent dětské populace. To je mnohem víc než dřív, kdy se o některých poruchách příliš nemluvilo. A z propočtů vychází, že stovku takových školáků má pod drobnohledem v průměru jediný psycholog.


Ministerstvo školství uvádí, že jen v základních školách je 33 tisíc dětí s vývojovými poruchami učení. Mají nesmírné problémy se čtením, psaním. Jsou nezvladatelné, zlobí.

Počet psychologů působících na českých školách sice dlouhodobě stoupá, ale podle odborníků je jich stále zoufale málo – jeden psycholog připadá zhruba na 25 škol.

Tam, kde psychologa mají, je přitom i méně projevů šikany a agresivity, potvrzují i učitelé.

Z údajů Ústavu pro informace ve vzdělávání vyplývá, že v září 2005 bylo ve školách 175 psychologů, od té doby se jejich počet téměř zdvojnásobil na 331 psychologů v září 2010. Počet škol klesl z 8681 v roce 2005 na loňských 8474.

Pomohly eurofondy, co dál, se teď neví
Zvýšit počet psychologů se snažil v uplynulých dvou letech projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť. Projekt, za kterým stál Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, získal z evropských fondů 139 miliónů korun. Teď skončil.

„Nedovedeme si představit, že by nepokračoval,“ řekl ČTK Jaroslav Hejný, ředitel ZŠ v Brankovicích na jižní Moravě. Škola má díky projektu sice ne psychologa, ale alespoň speciálního pedagoga na plný úvazek. Sama by ho ale ze svého rozpočtu nemohla zaplatit.

„Je členem pedagogického sboru, ale zároveň je člověkem zvenku. Rodiče i žáci mu tak svěří věci, které by učitelům neřekli,“ uvedl Hejný.

Podle něj pomáhá speciální pedagog i některým školkám v okolí, zejména posoudí, zda děti zvládnou nástup do školy.

Marek Přibil, Právo

 

 

 

 

 

MULTI KULTI nebo jsou to domácí problémy a otazníky didaktiky? Kooperativní výuka a osobní asistenti, nebo čínský učitel a 80 žáků ve třídě?!

http://www.ct24.cz/domaci/106695-neziskove-organizace-vlada-ignoruje-diskriminaci-romskych-zaku/

Učitele budeme dovážet z Číny:
http://www.lidovky.cz/pred-studiem-ucitelstvi-by-mela-byt-povinna-praxe-ve-skole-navrhuje-ministr-1vl-/ln_domov.asp?c=A100908_080055_ln_domov_pks

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Co se to v těch pilinách děje?


cituji z:
http://byznys.lidovky.cz/jak-se-dava-gol-mozkem-mindball-trenuje-jeptisky-manazery-i-odstrelovace-1qc-/firmy-trhy.asp?c=A100908_173336_firmy-trhy_rce


Mozkové vlny


Beta vlny (13 až 30 Hz)
Tyto vlny převládají v normálním bdělém stavu vědomí. Probíhá zde logicko-analytické myšlení, při vyšších frekvencích nastávají stresové stavy nebo stavy napětí. Nad 30 Hz jde o gama vlny.

Alfa vlny (8 až 13 Hz)
Převládají v uvolněných a současně bdělých stavech.
Charakteristický je pro ně klid a mír bez pocitu ospalosti nebo únavy.
Vznikají zde představy, kreativní řešení problémů a idejí. Mozek při alfa vlnách pracuje celkem harmonicky.

Théta vlny (4 až 8 Hz)
Charakterizují stav hlubokého uvolnění, určité fáze spánku. Při théta frekvencích lze v bdělém stavu vědomí nacházet neobvyklá řešení problémů.

Delta vlny (0 až 4 Hz)
Tato frekvence se ve větší míře vyskytuje hlavně v hlubokém spánku nebo stavu hlubokého uvolnění, doprovází pak také jednotlivé procesy tělesné regenerace.

Přístroj Mindball
Je založen na tom, že pokud dokáže někdo potlačit vlnové délky alfa a théta a vyrovnat jejich hladiny, aby nebyly rozkolísané, čeká ho "odměna" v podobě gólu. Aby se člověk co nejvíce soustředil, musí převládat vlnění beta o frekvenci 13 až 15, maximálně 18 Hz. Všechny vlnové délky produkuje mozek stále.


0000000000000000000000000000
oooooooooooooooooooooooooooo

NEEDITOVÁNO

pro návrat použijte akci "Zpět" ve vyhledávači:

 


ŠKOLNÉ --
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/971246

http://media.rozhlas.cz/_obrazek/02412583.jpeg?im=1&mand=gt&sc_x=800&sc_y=599


.... i ty jeden ....parazite!
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/bezplatne-studium-na-vysoke-skole-je-parazitovanim-rekl-klaus--986917

http://www.rozhlas.cz/zpravy/literatura/_zprava/kreslir-a-humorista-vladimir-rencin-slavi-70-narozeniny--986281

http://www.rozhlas.cz/zpravy/literatura/

 

http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/984175

http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/stavka-ucitelu-otevrela-debatu-o-posunu-zacatku-vyucovani--986853

http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/982985

http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava/760548

5000 let čerstvá novinka:
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/966502 

 

 

člověk je bohem,
když sní, a žebrákem,
když přemýšlí

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA